Vsetíňáci požadují řešení  odkládané rekonstrukce nádraží

Vsetíňáci požadují řešení  odkládané rekonstrukce nádraží

Obyvatelům Vsetína došla trpělivost s dlouho
odkládanou přestavbou vlakového nádraží.
Spustili proto petici adresovanou ministrovi
dopravy a ředitelům Českých drah a Správy
železniční dopravní cesty (SŽDC). V ní požadují
co nejrychlejší kroky vedoucí k tolik žádané
přestavbě nádraží. “Doposud se o nádraží jednalo
jen mezi politiky a úředníky. Chtěli bychom nyní
zapojit všechny občany, kterým situace vadí, a
zvýšit tak tlak na příslušné orgány, aby se řešení
našlo co nejdříve. Není zde již prostor pro
jakékoliv prodlevy,” uvedl Michal Berg, zástupce
petičního výboru, který zároveň vede do 
komunálních voleb Koalici pro otevřený Vsetín,
která má rekonstrukci nádraží jako programovou
prioritu číslo 1. Počet petentů je v řádu stovek
a podle Berga přibývá každým dnem.

Přes významný turistický a cyklistický přestupní
uzel ročně projede přes milion cestujících. Podoba
nádraží ovšem své dopravní významnosti i
strategické poloze zdaleka neodpovídá.
Nádraží je především, odhlédneme-li od
zanedbaného vzhledu, dlouhodobě nevyhovující z
hlediska četných bariér. Ty tvoří pro méně
pohyblivé osoby, ale i matky s kočárky či cestující s
jízdními koly výstup a nástup do vlaku obtížný až
nemožný. Přechod přes koleje je navíc kvůli
projíždějícím vlakům značně nebezpečný.

nadrazi

 

“Nádraží ve srovnatelných městech Kroměříži nebo Sokolově
byla již opravena, přestože leží na méně
významných trasách,” připomíná Berg.

“V současné době se rekonstruují nádraží
v Olomouci, Českém Těšíně, Třinci a dalších
městech, opravené nádraží má i Brumov-Bylnice.
Nerozumím tomu, že jinde to šlo, a na Vsetíně ne,”
dodal.

Termín přestavby se přitom vleče již minimálně od
roku 2004, kdy tehdejší starosta sliboval
přebudovat zastaralý prostor “co nejdříve”. Termín
rekonstrukce se přitom mezitím posunul již pětkrát,
naposledy na začátku letošního roku. Jednání
troskotají na nevyřešených majetkových vztazích
mezi Českými drahami a SŽDC.

“V petici požadujeme jasné kroky k rekonstrukci nádraží.
Všechny organizace spadají pod ministerstvo
dopravy, takže věříme, že se co nejrychleji
dohodnou a namísto slibů se začne pracovat,”
dodal Michal Berg.

Co by se mělo dělat?
– Preferujeme spojení s autobusovým nádražím
a MHD v ústřední dopravní terminál
– Město musí se všemi zainteresovanými jednat tak,
aby v okamžiku převodu majetku už bylo co
nejvíc připraveno a mohlo se začít stavět – hledat
zdroje financí v např. v Evropské unii
– Do řešení Nádražní ulice měla přidat i
cyklodoprava, nádraží by mělo mít úschovné
boxy na jízdní ko

Více informací a možnost podepsat online
podobu petice najdete na www.nadrazivsetin.cz