Rekonstrukci vsetínského nádraží zřejmě čeká další odklad

Rekonstrukci vsetínského nádraží zřejmě čeká další odklad

Vsetínské nádraží chybí v seznamu plánovaných dopravních staveb, které předložil na středečním jednání vlády ministr dopravy za ANO Antonín Prachař. „Seznam obsahuje stavby, které by měly začít v letech 2014 až 2016. Vsetínské nádraží na něm není, zřejmě se tak dočkáme jen dalších let plných planých slibů,“ uvedl Michal Berg, kandidát do zastupitelstva a zástupce petičního výboru „Opravte nádraží!“, s narážkou na již dekádu odkládanou rekonstrukci dopravního uzlu.

Iniciátoři petice – sdružení Vsetínské fórum a Koalice pro otevřený Vsetín – požadují právě skoncování se sliby a snaží se vyvinout tlak na příslušná místa s tím, aby přestavbě byla v co nejkratší lhůtě dána zelená. Na podporu svých požadavků stihli za necelé dva týdny již bezmála tisícovku podpisů v online i papírové podobě.

Plán dopravních staveb na příští dva roky zahrnuje projekty za téměř tři miliardy korun, Vsetín v něm byl ale opomenut. A to přesto, že se oprava a modernizace nádraží slibuje minimálně od roku 2004. Za tu dobu byla odložena pětkrát. Nádraží je přitom dlouhodobě zaostalé. Cestující musí kvůli chybějícím podchodům přebíhat přes koleje, kvůli nízkým peronům je i pro zdravého člověka bez zavazadel nástup do vlaku problematický, nádražní budova chátrá.

V seznamu schválených investic je například dobudování terminálu v Uherském Brodě nebo modernizace nádražních budov v Karlových Varech a v Chodově. „Zájem stovek Vsetíňáků přitom ukázal, že poptávka po bezpečném a moderním nádraží je víc než veliká. Vývoj událostí potvrzuje, že právě nyní je třeba vyvinout co největší tlak na příslušná místa. Jinak na rekonstrukci můžeme na dlouhá léta opět zapomenout,“ dodal Michal Berg.

Více informací včetně možnosti připojit svůj podpis za rekonstrukci k tisícovce dalších najdete na www.nadrazivsetin.cz