Město v souvislosti s výstavbou obchodní galerie utratí 55 milionů

Město v souvislosti s výstavbou obchodní galerie utratí 55 milionů

Zastupitelé na svém mimořádném červencovém zasedání projednávali opět smlouvu mezi městem a společnosti Valatrans o vzájemné spolupráci ve věci výstavby obchodní galerie v centru města. „Aktuální odhad nákladů města se vyšplhal na 55 milionů korun. Nejsem přesvědčen, že město takové obchodní centrum potřebuje, a nesouhlasíme s tím, že by se veřejnost na jeho výstavbě měla podílet tak vysokou částkou,“ uvedl zastupitel za Koalici pro otevřený Vsetín Michal Berg.

Původně soukromá investice společnosti Valatrans si vyžádá desítky milionů z kapes daňových poplatníků. Město totiž vybuduje svou část podzemního parkoviště o kapacitě 55 míst, a k tomu se bude podílet na dalších nákladech. Těmi jsou rozšíření Žerotínovy ulice o jeden pruh, přesunutí trafostanice ČEZ, přeložky inženýrských sítí nebo výstavba vzduchotechniky a protipožárního systému pro podzemní parkování. „Město tak investuje cca jeden milion za jedno vybudované parkovací místo, vzhledem k nárůstu dopravy se však celková situace s parkováním ve středu města zhorší,“ uvedl Michal Berg.

Investor totiž zatím nijak nerozptýlil obavy z nesprávně kalkulovaného počtu potřebných parkovacích míst. „I nadále se domníváme, že navržené obchodní centrum, restaurace a hotel si vyžádají dle normy cca 180 – 200 parkovacích míst,“ uvedl projektant Radek Hladký, spolupracovník KOV. „Část podzemního parkoviště, kterou bude realizovat Valatrans, přitom pojme jen zhruba 110 míst,“ dodal.

Na jednání zastupitelstva nově uvedl starosta Čunek, že pokud by parkovací místa pro provoz obchodní galerie pochyběla, bude si je investor muset zaplatit dle reálných nákladů. „Pokud by k tomu došlo, tak sice město nebude finančně tratit, ale přinese to absolutní nedostatek parkování pro ty, kdo by chtěli využít vlak nebo autobus a nyní využívají parkoviště u věžového domu,“ uvedl Michal Berg. „Z dostupných informací je zjevné, že doprava v centru města naroste, a město si za to ještě zaplatí,“ dodal.

Zastupitelé za KOV nepodpořili uzavření nové smlouvy mezi městem Vsetín a společností Valatrans, nehlasovali také pro aktualizovaný prodej pozemků. „Investor požaduje předkupní právo na celý zbytek pozemku od svého obchodního domu až k ulici U hřiště. To považujeme za velmi nevýhodné, město tak do budoucna zabrání tomu, aby tuto část někdo třetí využil. Cenné pozemky v centru města by se takto neměly blokovat jen proto, aby bylo dobře vidět na reklamní poutače,” poznamenal Michal Berg.

Pro smlouvu i pro prodej pozemků se však vyslovilo 13 ze 17 přítomných zastupitelů (zdrželi se i zástupci KOV). Kolice pro otevřený Vsetín se domnívá, že prioritně by měly investice města směřovat do přednádražního prostoru, na který bude potřeba hodně peněz, a nikoli do soukromého obchodního centra.